دوره 17، شماره 3 - ( پاییز 1391 )                   دوره17 شماره 3 صفحات 79-95 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Bolou G, Moazez E, Khan-Hosseini D, NikooNesbati M. The Relationship between Managers’ Standpoints and ‘Sticky Prices’ in Tehran Stock Exchange. The Journal of Planning and Budgeting. 2012; 17 (3) :79-95
URL: http://jpbud.ir/article-1-637-fa.html
بولو قاسم، معزز الهه، خان حسینی داود، نیکونسبتی محمد. بررسی رابطه بین دیدگاه مدیریت و چسبندگی هزینه‌ها . فصلنامه برنامه ریزی و بودجه. 1391; 17 (3) :79-95

URL: http://jpbud.ir/article-1-637-fa.html


دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی ، khanhossini@gmail.com
چکیده:   (16226 مشاهده)
یافته‌های پژوهش‌های اخیر درباره رفتار هزینه‌ها نشان داده است که هزینه‌ها متناسب با تغییرات فروش تغییر نمی‌کند. به عبارت دیگر، هزینه‌ها به تناسب با افزایش در فروش افزایش می‌یابد، اما به تناسب کاهش در فروش، کاهش نمی‌یابد، این رفتار نامتناسب هزینه‌ها، چسبندگی هزینه نامیده می‌شود. دو نظریه درباره چسبندگی هزینه مطرح شده است. بر اساس نظریه اول، چسبندگی هزینه‌ها، نتیجه تصمیم آگاهانه مدیران است و بر اساس نظریه دیگر، چسبندگی هزینه‌ها ممکن است به این دلیل باشد که هزینه‌ها همزمان و به سرعت کاهش در فروش، کاهش نمی‌یابد. تاکنون نظریه تصمیم آگاهانه به طور مستقیم آزمون نشده است، از این رو، در پژوهش حاضر، نظریه تصمیم‌گیری آگاهانه با استفاده از پیش‌بینی مدیریت از وضعیت فروش در آینده آزمون گردید. بر اساس نتایج پژوهش حاضر که بر اساس اطلاعات شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، برای دوره پنج ساله از سال 1384 تا 1388 انجام شده است، زمانی که مدیران به فروش در آینده خوش‌بین هستند، شدت چسبندگی هزینه‌ها افزایش می‌یابد.
متن کامل [PDF 478 kb]   (3955 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۱/۱۲/۲۱ | پذیرش: ۱۳۹۲/۶/۴ | انتشار: ۱۳۹۲/۶/۴

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه برنامه ریزی و بودجه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | The Journal of Planning and Budgeting

Designed & Developed by : Yektaweb