دوره 21، شماره 2 - ( تابستان 1395 )                   دوره21 شماره 2 صفحات 94-67 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشکده حقوق و علوم سیاسی، دانشگاه تهران.
2- دانشکده حقوق و علوم سیاسی، دانشگاه تهران ، saeedrahmani@ut.ac.ir
چکیده:   (6381 مشاهده)

 رقابت تاکنون نقش نه چندان آسانی در بازار بیمه ایفا کرده است. علی‌رغم اینکه در دهه‌های اخیر، تغییرهای مقرراتی و رویکرد مقام‌های نظارتی به سمت افزایش رقابت و مقررات احتیاطی پیش رفته، اما رویکرد قانونی به بازار بیمه در سراسر جهان باعث تحدید ورود رقبای جدید شده است. از این رو در این پژوهش سعی شده است با تحلیل عوامل مختلفی که بر رقابتی یا انحصاری بودن بازار بیمه تاثیر به‌سزایی دارند، به تحلیل و بررسی رقابت در این بازار پرداخته و نشان دهیم که بازار بیمه کشور از اعمال مقررات رقابتی و قوانین ضد انحصار مستثنی نبوده و برای بهبود کارایی و کیفیت خدمات باید از طریق همکاری و ادغام در سطوح مختلف و تا حد مشخص، کاهش موانع ورود، اصلاح مقررات تبعیض آمیز، کاهش مداخل دولتی، افزایش نقش شورای رقابت و هموار نمودن مسیر ورود شرکت‌های خارجی، به سمت رقابتی‌تر شدن هدایت گردد.

متن کامل [PDF 1172 kb]   (3753 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي |
دریافت: 1396/1/26 | پذیرش: 1396/1/26 | انتشار الکترونیک: 1396/1/26

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است.