موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی ، h.pahlevan@imps.ac.ir
چکیده: (32 مشاهده)
افراد معمولاً تلاش میکنند تا انتخابهایشان را برای خود و دیگران توجیه کنند. آنها این توجیه را نه تنها با انتخاب گزینهها بلکه با انتخاب درست مجموعهها نیز انجام میدهند. مدلهای موجود با رویکرد ترجیحات آشکارشده در ادبیات، توجیه انتخاب مربوط به خود مجموعهها (یا انتخاب موقعیتها) را در نظر نمیگیرند. در این مقاله مدلی به همراه اصل مشخص کننده آن ارائه میدهیم به طوری که ویژگی ذکر شده در بالا را لحاظ کند. نشان میدهیم که اصل مشخص کننده شرط لازم و کافی برای مدل ارائه شده است و امکان آزمون مدل را به صورت تجربی فراهم میکند.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
اقتصاد خرد دریافت: 1403/3/19 | پذیرش: 1403/3/10 | انتشار الکترونیک: 1403/4/12