موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی ، h.pahlevan@imps.ac.ir
چکیده: (274 مشاهده)
افراد معمولاً تلاش میکنند انتخابهایشان را برای خود و دیگران توجیه کنند. آنها این توجیه را نه تنها با انتخاب گزینهها بلکه با انتخاب درستِ مجموعهها نیز انجام میدهند. هدف این پژوهش، ارائه مدلی است که بتواند این ویژگی ذکرشده را در تصمیمگیریهای فرد لحاظ کند. استدلال میکنیم تا زمانی که هدف صرفاً استنباط ترجیحات است، مدل این پژوهش مزیتهای بیشتری نسبت به مدلهای موجود دارد. در نهایت، به منظور آزمونپذیر شدن مدل، اصل مشخص کنندۀ آن را بیان میکنیم و نشان میدهیم که این اصل شرط لازم و کافی برای مدل مطرح شده است.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
اقتصاد خرد دریافت: 1403/3/19 | پذیرش: 1403/4/12 | انتشار الکترونیک: 1403/6/19