XML English Abstract Print


دانشگاه فردوسی مشهد ، lotfalipour@um.ac.ir
چکیده:   (103 مشاهده)
هویت یکی از اساسی­ ترین عوامل تاثیرگذار بر رفتار و عملکرد اقتصادی افراد است. این پژوهش با استفاده از روش پیش زمینه سازی در قالب یک آزمایش میدانی روی نمونه ای از دانشجویان افغان از اقوام تاجیک و هزاره،  نشان می دهد که قومیت مردم افغانستان، به عنوان جزئی مهم از هویت اجتماعی آنان، تاثیری معنادار بر ترجیحات زمانی آنها دارد؛ به طوری که تداعی قومیت، افراد قوم هزاره را اکنون گراتر از افراد قوم تاجیک می کند درحالی که بدون برجسته سازی قومیت، ترجیح زمانی تاجیک ها بیشتر معطف به زمان حال بود.
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۸/۳/۱۸ | پذیرش: ۱۳۹۸/۱۰/۲۸ | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: ۱۳۹۸/۱۰/۲۸

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه برنامه ریزی و بودجه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | The Journal of Planning and Budgeting

Designed & Developed by : Yektaweb