Toyserkani M, Farzi-zadeh Z. (2011). Identifying and Ranking the Factors Influencing Iran’s Software Exports Promotion.
JEPR.
15(2 and 3), 141-157.
URL:
http://jpbud.ir/article-1-21-fa.html
تویسرکانی مریم، فرضی زاده زهرا. شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر توسعه صادرات نرمافزار در ایران فصلنامه پژوهشنامه اقتصاد و برنامه ریزی 1389; 15 (2 و 3) :157-141
URL: http://jpbud.ir/article-1-21-fa.html
1- اقتصاد دانشگاه تهران
2- جامعهشناسی توسعه روستایی دانشگاه تهران
چکیده: (15614 مشاهده)
هدف مقاله حاضر، شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر صادرات نرم افزار در ایران است. در این پژوهش، با بهرهگیری از مدل جامع بررسی عوامل مؤثر بر صادرات نرمافزار (مدل اوال) و نیز تجزیه و تحلیل اطلاعات کسب شده، رتبه بندی عوامل مذکور در ایران از دید شرکت های برتر صادرکننده صادرات انجام شده است. طبق یافته های این پژوهش در طول سالهای 1384 و 1385، برقراری ارتباطات مؤثر از طریق نمایندگیها و دفاتر خارجی، وجود زیرساختهای مناسب، میزان درآمد سرانه، وجود نیروی کارشناس مناسب در صنعت نرمافزار، تسهیلات لازم برای زندگی شخصی و کاری، گستردگی و توسعه یافتگی صنعت، سیاست های دقیق دولت، پرورش نیروی انسانی و نیز سرمایهگذاری در صنعت نرمافزار، به ترتیب مهمترین عوامل مؤثر بر صادرات نرمافزار شناخته شده اند.
نوع مطالعه:
كاربردي |
دریافت: 1390/2/25 | انتشار الکترونیک: 1389/10/25