تلاش برای عملکرد بهتر، همواره از سازمانها، مشتریان، کارکنان و سهامداران انتظار میرود. علاوهبراین، مزیت رقابتی دیروز، تضمینی برای بقای فردا محسوب نمیشود. از این رو، در بازارهای رقابتی امروز که پیوسته در حال تغییر و تحول هستند، شرکتها برای بقا نیازمند ایجاد تغییراتی در رویهها و استراتژیهای خود هستند. در واقع، امروزه نوآوری مزیتی رقابتی برای شرکتها و سازمانها محسوب میشود. هدف پژوهش حاضر، بررسی متغیرهای مؤثر بر نوآوری و اثر این متغیرها بر خروجی نوآوری در شرکتهای متوسط و کوچک شهر کرمان است. در این پژوهش، جنبههای مختلف نوآوری و اثر این نوآوریها بر بازار، شرکت، فرایند و محصول بررسی شده است. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آزمون میانگین و رگرسیون انجام شد. طبق نتایج پژوهش، تمام متغیرهای مورد بررسی، متغیرهایی مؤثر و مرتبط هستند و رابطه معنادار بعضی از این متغیرها بر حوزههایی از خروجی نوآوری اثبات شد. همچنین مشخص شد که بیشتر شرکتها افزایش کیفیت محصولات و سهم بازاری خود را در پرتو جنبههای نوآوری دنبال میکنند
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است. |