(پاراگراف نخست) در این مقاله، آینده نگری درباره کارایی داخلی و تقاضای آموزش و پرورش در ایران در سطوح ابتدایی، راهنمایی و متوسطه، براساس سه گزینه انجام پذیرفته است. پس از معرفی گزینه های سه گانه، نرخهای جریان دانش آموزی برحسب هر گزینه و در هر یک از سطوح تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه، با استفاده از بسته نرم افزاری صفحه گسترده محاسبه گردیده و سپس تعداد دانش آموزان به تفکیک سطوح تحصیلی برآورده شده است. شاخصهای کارایی داخلی نظام آموزشی برحسب گزینه های سه گانه با استفاده از کوهورت تحصیلی و نمودارهای جریان دانش آموزی در تمام مقاطع تحصیلی محاسبه گردیده و پس از مقایسه و ارزیابی آنها در هر یک از گزینه های مورد بررسی، گزینه بهینه انتخاب و معرفی شده است.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است. |