دوره 17، شماره 1 - ( بهار 1391 )                   دوره17 شماره 1 صفحات 72-49 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Komijani A, Soheili-Ahmadi H, Ghorbnani P. (2012). Macroeconomic Effective Factors on Motivational Structure of Entrepreneurs. JPBUD. 17(1), 49-72.
URL: http://jpbud.ir/article-1-529-fa.html
کمیجانی اکبر، سهیلی احمدی حبیب، قربانی پوریا. نگاهی به نقش عوامل مؤثر اقتصاد کلان در ترکیب انگیزشی کارآفرینان فصلنامه برنامه ریزی و بودجه 1391; 17 (1) :72-49

URL: http://jpbud.ir/article-1-529-fa.html


1- دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران ، Komijani@ut.ac.ir
چکیده:   (13085 مشاهده)
شناخت ترکیب انگیزشی کارآفرینان در هر جامعه، می‌تواند کمک فراوانی به درک بهتر چگونگی شکل‌گیری و پیامدهای فعالیت‌های کارآفرینانه کند. با توجه به تفاوت‌های بسیار زیاد در ترکیب انگیزشی کارآفرینان در کشورهای مختلف و اهمیت ترکیب مذکور، این پرسش نیز مطرح می‌شود که چه عواملی بر این ترکیب اثرگذارند. در پژوهش حاضر، با استفاده از داده‌های شصت کشور عضو دیده‌بان جهانی کارآفرینی و روش داده‌های پانل، عوامل کلان اقتصادی مؤثر بر نسبت کارآفرینی بهبود‌گرا به کارآفرینی اجباری بررسی ‌شده است. یافته‌های این پژوهش نشان داده است که سطح توسعه‌یافتگی کشورها، میزان رشد اقتصادی، بیکاری، مشارکت زنان در نیروی‌ کار، سطح توسعه‌ فنی و آموزش عمومی، تأثیر معنی‌داری بر این نسبت دارد. بنابراین در هر پژوهشی که با هدف مقایسه وضعیت کارآفرینی در جوامع یا مکان‌های مختلف انجام می‌شود و نیز در برنامه-هایی که با هدف گسترش کارآفرینی در سطح ملی تدوین می‌گردد، این عوامل کلان نیز باید مورد توجه قرار گیرد
متن کامل [PDF 333 kb]   (2626 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
دریافت: 1391/11/3 | پذیرش: 1392/6/4 | انتشار الکترونیک: 1392/6/4

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه برنامه ریزی و بودجه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Planning and Budgeting

Designed & Developed by : Yektaweb