دوره 2، شماره 4 - ( مرداد 1376 )                   دوره2 شماره 4 صفحات 64-53 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

بیرقدار محسن. تحلیل بهره وری حمل بار در راه آهن ایران با استفاده از تابع تولید فصلنامه برنامه ریزی و بودجه 1376; 2 (4) :64-53

URL: http://jpbud.ir/article-1-617-fa.html


دانشگاه آزاد اسلامی
چکیده:   (5712 مشاهده)
امروزه تقریباً همه کشورهای توسعه یافته و برخی از کشورهای در حال توسعه بر این مطلب اذعان دارند که بهبود بهره وری منشا اصلی رشد اقتصادی و رفاه ملی می باشد و اگر بهره وری تولید (خدمت) در کشوری افزون گردد، همه کس از آن سود خواهند برد. اهمیت این موضوع در شبکه های حمل و نقل جوامع با توجه به نقش این شبکه ها در رشد و توسعه اقتصادی به خوبی قابل تشخیص می باشد. در این میان، راه آهن در بین شبکه های مختلف حمل و نقل کشورها، با توجه به قابلیت بالای اعتماد در جابه جایی بار و مسافر و ارزانی آن در مقایسه با شیوه های دیگر حمل و نقل جایگاه خاصی دارد. بهره وری را غالباً به دو روش ارزشیابی می نمایند. یکی روش مهندسان صنایع که استفاده از نسبتها (نسبت ستانده به داده) می باشد و دیگری روش اقتصاددانان که با به کارگیری تابع تولید موسسه به سنجش بهره وری می پردازند. ارائه تابع تولید حمل بار و سرانجام استنباط نحوه به کارگیری نهادهای تولید حمل بار در طول سالهای 1359 تا 1374 در راه آهن جمهوری اسلامی ایران محور این مقاله می باشد.
متن کامل [PDF 281 kb]   (1130 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
دریافت: 1391/12/2 | پذیرش: 1392/3/4 | انتشار الکترونیک: 1392/3/4

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به فصلنامه برنامه ریزی و بودجه می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Planning and Budgeting

Designed & Developed by : Yektaweb